Jak poznat, že lymfatický systém nefunguje správně?

  • Prsteny jsou na prstech příliš těsné (nafouklé prsty)

  • Bolest nebo ztuhlost po ránu bez příčiny (samozřejmě, pokud den předtím cvičíte, je normální, že cítíte pnutí či bolest)

  • Zadržování vody

  • Únava

  • Suchá kůže, vyrážky nebo akné

  • Hypersenzitivita

  • Zvýšený histamin a podráždění způsobené environmentálními alergeny

  • Mírné bolesti hlavy

  • Občasná zácpa, průjem a / nebo hlen ve stolici

Přetížení lymfatického systému může být způsobeno několika faktory. Toto jsou tři hlavní příčiny:

  • Stres je spouštěč 80% všech chronických stavů. Má škodlivý účinek a překonává lymfatický systém.

  • Poruchy zažívacího ústrojí dráždí střevní klky. Většina lymfy se koncentruje ve střevech, proto je "dobré zažívání" klíčem pro správný tok lymfy, detoxikaci, imunitu a další procesy. Nefunguje-li zažívání správně, je to problém.

  • Nedostatek jódu je běžným spouštěčem lymfatického přetížení. Jód pomáhá tělu zmírnit účinek toxinů a zlepšuje funkci lymfatického systému.

Jak stimulovat lymfatický systém?

Fyzická aktivita - Cvičení je jedním ze způsobů, jak rozproudit lymfu. Zkuste skákat na trampolíně nebo přes švihadlo po dobu 10-20 minut každý den. Případně zvolte jiný druh aktivního pohybu.

Infračervená sauna - Sauny pomáhají vyplavit prostřednictvím potu toxiny z těla. Eliminace toxinů pomáhá tělu regenerovat tkáně a teplo stimuluje tok lymfy.

Jin jóga - Měli byste udržovat své tělo v každé poloze po dobu 3-10 minut. Změna gravitace, kterou zažíváte, a tlak, který používáte, pomáhají vaší lymfě pohybovat se tělem.

Chůze - Vaše plíce vyžadují, abyste chodili častěji a můžete to udělat kdekoli a kdykoliv. Dopřejte si třeba procházku během přestávky nebo cestou z práce a nezapomeňte také na dýchací techniky.

Nohy nahoru - Lehněte si na záda a zvedněte nohy proti zdi, abyste stimulovali tok lymfy. Tato metoda také usnadňuje eliminaci toxinů a zlepšuje kvalitu spánku.

Lymfatická drenážní masáž - Zajděte si někdy na lymfatickou masáž. Je příjemná a navíc zlepšíte lymfatický oběh.

Vodoléčebná sprcha - Je střídání horké a studené sprchy. Přecházejte z horké do studené a naopak: několikrát opakujte. Tyto sprchy jsou malým zázrakem pro váš lymfatický systém.

Suché kartáčování - Očistěte kůži přirozeným štětinovým kartáčkem, abyste zlepšili tok lymfy.

Dechová cvičení - Dechová cvičení jsou skvělou pomůckou. Existuje několik typů dýchacích technik.

Zdravá strava a pitný režim - Dehydratace je hlavní příčinou lymfatického přetížení. Zvyšte svůj příjem vody. Vyhněte se zpracovaným potravinám a v zimě konzumujte teplé polévky a nápoje. Chladné potraviny a nápoje konzumujte omezeně a pouze v létě. Jezte co nejvíce čerstvých potravin.