Výstup na Kľak (24.2.2018)

03.03.2018

Je sobota, mrazivé ráno, začíná týden nejsilnějších mrazů této zimy. Ale to nás přece nemůže odradit, hory prostě táhnou za každého počasí. V 6:30 výjezd z Rožnova, směr Slovensko. Už sehraná osádka (Pavel, Peťa, Jack) mě nabírají u knihovny a jedeme směr Rajecká Lesná.

2x foto: Pavel Krupa

Vystupujeme někde v lese, u zelené turistky a stoupáme ... jak jinak, to by jsme se nahoru nedostali ... takže lesní cesta, les, pláně, kolem skal. Někdy po lýtka, někdy po kolena, stopu si děláme sami. Větší část prošlapává Pavel, tu nejprudší část já, protože jsem nechtěla moc zastavovat, než se zbytek osádky přiobleče. Když zastavím, zmrznu a už nerozmrznu, tak raději jdu a prošlapávám :-) Někdy zapadnu tak, že nemůžu vytáhnout nohu, ale pomalu to jde. Po cestě i svítilo sluníčko, za jednou skálou svačíme, tam je to hezky v zákrytu a jen krásných -6 stupňů. Když zafouká, ani nevím kolik je, ale asi dost. Nemít palčáky, tak nevím, jak by mé prsty dopadly. Hlavně moc nezastavovat a jít. U vrcholu se počasí ještě více kazí, fouká, začíná sněžit. Ale nahoru vystoupáme, uděláme pár fotek, pozdravíme s ostatníma, co zrovna vystoupali a frčíme dolů, jen rozděleni ... Pavel k autu zase nadivoko jinou cestou, my s Peťou cestou pohodlnější na Fačkovské sedlo, kde dáváme čaj a polévku na zahřátí. Je fajn se trochu překonat a vyrazit i takhle za mrazů, má to zase jinou atmosféru ...