Krásy jižní Itálie

06.05.2018

Takový jeden pohodový prodloužený prvomájový víkend na cestách ... Řím, Vatikán, Pompeje, Vesuv, ostrov Capri a Neapol.

Vlastně to už vše začalo asi měsíc před Vánocemi. S klukama jsme se dohodli, že nebudeme dárkovat, ale pořídíme si pod stromeček nějakou zajímavou cestu, kde jsme ještě spolu nebyli. No a na Toma padla Itálie. Kluci se dle jedné počítačové hry do měst v Itálii zamilovali, znají v nich budovy, uličky, pohledy snad ze všech stran ... prostě je to nadchlo. No, ale rozhodla jsem se, že na cesty vyjedu s každým zvlášť a vždy na jiné místo. Tyto májové dny s Tomem do Itálie, na konci školního roku a začátkem prázdnin s Maxem do Irska :-)

Pár dní před odjezdem jsme koukli na pár italských konverzačních slovíček, některé jsme si pamatovali z cesty do Benátek, třeba ... buongiorno, buona giornata, buona sera, quanto costa, grazie, k tomu číslovky, a tak ...

V pátek, 27. 4. ráno vyrážíme. Čeká nás cesta dlouhá cca 1600 km, takovou dálku jsme busem tedy ještě nejeli. Ve výsledku jsme tu délku trasy raději ani moc nestudovali, aby jsme se předem nelekli :-)

Ale musím říct, že to šlo. Přejezd přes ČR ubíhal celkem rychle a cesta přes Bavorské a Rakouské Alpy byla opravdu kochací. Západ slunce v Alpách, prostě nádhera. Pak jsme si za Brenerským průsmykem trochu zdřímli a ráno jsme se už probudili před Římem.

Ve Vatikánu jsme byli mezi prvními návštěvníky. Fronty žádné, vyběhli jsme si tedy schody nahoru do kopule. Za hodinku to vypadalo na náměstí tedy úplně jinak, plno lidí a fronty, kdo ví kde. Bylo krásné, podívat se na Řím s ptačí perspektivy, i když bylo město z toho teplého počasí lehce v oparu.

V Římě jsme obešli nejznámější památky ... Forum Románum, Kapitol, Kapitolské a Benátské náměstí, Pantheon, prošli si pár náměstí, okoukli kostely. Prohlídka města byla bohatá. Jako poslední jsme si nechali Koloseum, to jsme ale s Tomem už nešli dovnitř, spíše nás lákalo si vše obejít jen tak, sami, zajít si do bočních uliček a nasát atmosféru města.

Další den, brzy ráno, jsme vyrazili do Pompejí. Teplé počasí pokračovalo, lidí zde bylo mraky, ale bylo fajn to vidět. Odsud mám jeden nepříjemně příjemný zážitek a to, že jsem si na WC odložila foťák na zídku a zapomněla ho tam :-( Prostě mi v ten moment asi přišlo, že mám věcí dost, batoh, fotobrašna a tak tam foťák zůstal ležet. Naštěstí jsem brzy zase chtěla fotit, sáhla do brašny a brašna obsahovala jen zbylé objektivy. No, trochu jsem se spotila v tom horku ještě více než obvykle, běžela zpět a v angličtině ze sebe cosi vyhrkla a vlítla do kabinky. Uf, byl tam. Ještě tam na mě čekal. Chybami se člověk učí, prostě teď už ho jen tak někde nepoložím. Takže jsem vlastně měla štěstí :-)

Odpoledne jsme se přesunuli do městečka pod Vesuv a vyjeli malým autobusem pod sopku. Na tohle místo jsem se fakt těšila. Možná mé očekávání bylo tak velké, že jsem pak zase až tak nadšená nebyla :-) Možná i proto, že můj zážitek ze sopky Kelimutu na ostrově Flores v Indonésii byl tak velký, že i po 18 letech jen tak něco tohle nepředčí. I tak jsem byla ráda, že tu jsem, vidět tuhle "občas zlobivou" sopku, rozhlídnou se do okolí, vidět moře, ostrovy, Neapol z výšky. Takže spokojenost.

Když jsme dorazili večer na ubytování, moc jsme se nezdrželi. Bydleli jsme totiž cca 200 metrů od pláže. No a tak jsme do batůžku naložili nějaké dobroty na večeři a udělali jsme si piknik u moře, procházeli jsme se na boso v písku, smočili nohy a zablbli ve vlnách.

Třetí den jsme strávili celý na Capri. Ostrov je to teda krásný, stejně jako moře kolem. Nebýt tam tolika turistů, byl by to naprosto dokonalý den. Nejsem stavěná na klasické dovolené u moře, nejspíš bych se už druhý den nudila, pokud by nebyly jiné aktivity, ale jeden den se courat po ostrově, procházet se uličkami, rozhlížet se z útesů, posedět na obřích kamenech u moře, poslouchat šumění vln, radost dětí na pláži, bylo prostě krásné.

V 18:10 jsme nastoupili na trajekt, který nás vrátil zpět na pevninu a jako poslední zastávku jsme si prošli večerní Neapol. Nejsem moc městský tip, takže mi ty dvě hodinky v tomto rušném městě bohatě stačily. Na náměstí se zrovna chystal velký koncert, tak jsme si i poslechli ladění muzikantů a pár skladeb na rozehrání.  Po těch třech dnech, kdy jsme byli od rána do večera na nohách, jsme už byli ale tak utahaní, že jsme byli rádi, že se vracíme do autobusu :-)

Výlet to byl opravdu bohatý. Počasí vyšlo na jedničku, cesta ubíhala vcelku rychle, i díky mé nové výbavě, kterou mi kluci pomohli zařídit ... a to sluchátka :-) ... v mobilu jsem měla připravenou nějakou muziku, audioknihy a taky jsem si řekla, že je čas oprášit angličtinu. Stihla jsem večer před odjezdem ještě stáhnout nějaké aplikace a zatím to celkem jde. Je fajn sáhnout trochu hlouběji do paměti a pomalu tahat slovíčka, co se tam kdysi dávno uložily :-)

Prostě to bylo celé fajn a s Tomem jsme si to užili ... Ciao, Italia ...