Energie ledvin

12.02.2020

Zajímavý článek o energii ledvin a jak se dostat do rovnováhy ...

Je dobré naslouchat přírodě, i ta totiž v tomto období pořád ještě odpočívá. Divoké večírky s velkým množstvím alkoholu a nedostatkem spánku, častá konzumace černé kávy, nedostatek pohybu, spěch, stresující prostředí nám odebírají životně důležitou energii ledvin.

Vnesme do našeho života klid, odpočinek a co nejvíce tepla (důležité je chránit naše ruce a nohy). Z pohledu duševního je potřeba se naučit mít rádi všechny bytosti kolem nás. Pochopit, že všichni jsme si rovni a jak moc je důležité pěstovat harmonii sami se sebou i okolím.

Únor je obdobím, které většinou považujeme ještě za hlubokou zimu. Podle astrologického kalendáře jaro nastává 20. března (den jarní rovnodennosti), avšak podle biologického kalendáře je jaro už 13. února. Příroda se tedy připravuje na znovuzrození. My bychom měli udělat to samé a připravit naše tělo. Jedním z nejdůležitějších a nejvíce zatěžovaných orgánů jsou ledviny.  

Jaké potraviny nám pomohou posílit ledviny?

Všechny, které nás zahřejí! Zejména konzumace luštěnin, polévek (nejlépe vývarů), případně masité stravy, kompotů a vařených obilovin. Je také důležité se vyhnout nadměrnému solení, cukru, výrazně ochlazujícím potravinám, pití kávy a alkoholu.

Mezi vhodné obiloviny pro posílení ledvin patří pohanka, oves nebo jáhly. Luštěniny, které připomínají samotné ledviny - fazole adzuky, fazole bílé, červené nebo čočka a sójové boby. Z masa jakékoliv divoké a také krůtí, skopové a jehněčí maso. Z ryb zařaďte zejména tuňáka, platýse, tresku nebo úhoře.

Zelenina je vhodná lehce zahřátá v páře nebo nakvašená. Zahřeje nás cibule, česnek, zázvor, fenykl, celer, růžičková kapusta, pórek a červená řepa. Důležitá je petržel, která odvodňuje a odstraňuje otoky. Z bylinek kurkuma, kari a chilli. Zdravé tuky nám pomohou doplnit ořechy a semínka. Do vařených pokrmů přidávejme například MISO patu, kvalitní sójovou omáčku a umeocet.